Упражненията ще развият въображението и ще занимават хлапето
Снимка: Guliver / Getty
Едно от най-големите притеснения на родителите е забавеното говорно развитие на детето както и ако установят, че речникът му е твърде беден за възрастта. С всички средства те опитват да развиват речта и да ускорят процеса.
Ето някои упражнения, които под формата на игра, ще помогнат.
За обогатяване на речта, работете с прилагателните.
Задавайте въпроса „какъв, каква, какво“
Каква е топка? - голяма, малка, кръгла, гумена, еластична, червена, кожена.
Какъв е снегът? - бял, студен, искрящ, красив, пухкав, лек.
Какъв гардероб? Какво коте? Каква маса? И т.н.
Какво може да прави?
С тази игра ще обогатите запасите от глаголи.
Какво може да прави кучето? - лае, ходи, бяга, хапе, пази, пази, яде, ръмжи ...
Какво може да прави една жаба?
Какво могат да направят ръцете? и т.н.
Кажи обратното
Лято - зима, твърдо - меко, намерено - изгубено.
Помолете детето си да избере антоними за следните думи: радост, сутрин, седнал, смел, враг, изправен, твърд, вдигнат, мокър, чист, дълбок, висок, тесен, близък, гръб, далеч и т.н.
Има думи, които звучат различно, но означават едно и също нещо. Те помагат за по-добро описание и са интересно упражнение, с което подготвяте детето да разказва описателно и подробно.
Студено - ледено, мразовито, хладно. Умен - мъдър, интелигентен, бърз и т. н.
Един - много (можете да играете с топката)
Възрастният назовава думата в единствено число, а детето казва в множествено число.
Например: крак - крака, прозорец - прозорци.
Нека потърси умалителни имена.
Например: маса – масичка, пръст - пръстче и т.н.
Защото ...
Включването на съюзи и предлози в речта прави речта гладка, логична, цялостна. Развийте тази способност у детето си, като разсъждавате и отговаряте на въпроси:
Измивам си ръцете, защото ...
Защо ще спиш? и т.н.
Обясни
Възрастният дава задача на детето: „Сега ще кажа едно изречение, а те ще отговориш на въпроса ми“
Кучето отива в кухнята. Пие от млякото на котката. Котката е нещастна.
Обясни защо котката е нещастна?
Какъв е бил той?
Възрастният назовава явления, предмети, животни и т.н., а детето трябва да каже какви са били преди.
Кравата беше теле.
Пеперудата беше гъсеница.
Кокошката беше пиле, а пилето - яйце.
Ледът преди беше вода и т.н.
Игра на "Вълшебна чанта"
Тази игра изисква малко подготовка. Подгответе предварително картинки на зеленчуци, плодове, плодове, сладкиши. Възрастният вади картинката от торба и казва: „Ето едно зеле. На кого ще го дадем? ”
Детето разказва за зелето и кой обича да го яде.
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари